Wizualizacja Własnej Przyszłości

Metoda polegająca na wizualizacji i opisie własnej przyszłości w odpowiedzi na stymulujące pytania nauczyciela (szczegółowy opis metod dostępny na stronie projektu).

Metoda ma na celu skłonienie uczniów do wstępnego planowania własnej przyszłości i określenia kroków, które muszą podjąć w celu realizacji swoich oczekiwań.

Warunki wykorzystania

Nauczanie przedsiębiorczości w czasie godziny wychowawczej, ekonomii w praktyce lub zajęć pozalekcyjnych.

Udział kadry i zasoby

Bezwarunkowe: Udział wychowawcy, nauczyciela lub opiekuna.

Efekty uczenia

  • Poznanie własnych oczekiwań w odniesieniu do przyszłości.
  • Rozwój umiejętności krytycznej oceny własnych kompetencji.
  • Rozwój umiejętności planowania.
  • Rozwój umiejętności identyfikacji działań niezbędnych do
    realizacji określonych celów.

Ocena efektów

Obserwacja, zadawanie uczniom pytań bezpośrednio po wizycie gościa lub po upływie określonego czasu.

Autor: The Consortium for Entrepreneurship Education (USA)
Link: Tłumaczenie na stronie projektu: Wizualizacja własnej przyszłości – Opis pełny (tłumaczenie); wersja oryginalna:
http://www.entre-ed.org/_teach/vis-act.htm