Zostać Przedsiębiorczym

Program składa się z 30 jednostek tematycznych ukierunkowanych na kształtowanie u uczniów postaw przedsiębiorczych, ćwiczenie umiejętności współpracy w grupie i przygotowujących uczniów do realizacji projektu edukacyjnego. Zawiera obszerną multimedialną oprawę dydaktyczną (m.in. 125 zadań edukacyjnych) przygotowującą uczniów do realizacji wymaganych w programie nauczania projektów edukacyjnych.

Warunki wykorzystania

Nauczanie przedsiębiorczości w czasie godzin wychowawczych lub zajęć uzupełniających oraz przy realizacji różnych projektów edukacyjnych w toku innych zajęć dydaktycznych.Nauczanie przedsiębiorczości w ramach zajęć pozalekcyjnych.

Udział kadry i zasoby

Bezwarunkowe: Udział wychowawcy i nauczycieli przedmiotów, w ramach których realizowane są projekty edukacyjne.
Bogate materiały dydaktyczne, m.in.:

  • Program nauczania
  • Pakiet zadań edukacyjnych oraz pakiet zadań rozwijających umiejętności interpersonalne.
  • Instrukcje korzystania ze wszystkich propozycji
  • Warsztaty e-learningowe, wspierające nauczyciela w przygotowaniu uczniów do i w realizacji projektu uczniowskiego
  • Interaktywne programy komputerowe dla uczniów do dokonywania samooceny oraz pomocy we wskazaniu kroków kształtujących rozwój umiejętności.
  • Interaktywny program komputerowy dla uczniów umożliwiający monitorowanie i dokumentowanie realizacji projektów.
  • E-notes wychowawcy.

i inne dostępne za pośrednictwem stron internetowych Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Efekty uczenia

  • Rozwój umiejętności współpracy.
  • Rozwój umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów.
  • Nauka praktycznego stosowania technologii informatycznych.
  • Rozwój umiejętności planowania i realizacji projektów uczniowskich.
  • Rozwój umiejętności krytycznego myślenia.
  • Rozwój umiejętności wyszukiwania i krytycznej oceny informacji.
  • Rozwój umiejętności prezentacji.
  • Rozwój umiejętności samooceny.

Ocena efektów

Program zapewnia rozbudowany system oceny projektów. Ocena dokonywana jest przez nauczycieli i pozostałych członków zespołu (wzajemna ocena uczniów i samoocena).

Autor: Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości (Junior Achievement Foundation Poland) wraz z Państwową Wyższą Szkołą w Skierniewicach oraz firmą Bull Design
Link: http://zostac-przedsiebiorczym.junior.org.pl/pl