Witek

Model uczenia nowych zagadnień koncepcyjnych kształtujący cechy przedsiębiorczości. Określa przebieg procesu uczenia wg pięciu faz:

Wiedza – prezentacja istniejącej wiedzy oraz obserwacji własnych uczniów.
Idee – grupowe generowanie idei dot. dyskutowanych zagadnień, wybór najlepszych pomysłów.
Testowanie – praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy i przyjętego rozumienia: warsztaty, budowa i testowanie prototypów, wycieczki etc.
Ewaluacja – pogłębiona indywidualna refleksja (czego się nauczyłem? do czego mi się to przyda? czego jeszcze nie wiem?).
Komunikacja – dyskusja grupowa i wymiana doświadczeń.

Warunki wykorzystania

Zintegrowane nauczanie przedsiębiorczości.

Udział kadry i zasoby

Bezwarunkowe: Udział nauczyciela.

Opcjonalne: Podmioty zewnętrzne i dodatkowe zasoby
do przeprowadzenia fazy testowania, np. materiały naukowe,
dostęp do laboratoriów, bilety wstępu.

Efekty uczenia

 

  • Nauka kreatywnego myślenia.
  • Rozwój umiejętności obserwacji.
  • Rozwój umiejętności podejmowania decyzji.
  • Nauka krytycznego myślenia.

Ocena efektów

Zintegrowana z procesem nauczania. Nadzór i obserwacja uczniów. Przeprowadzana w szczególności w jego trzech ostatnich fazach.

Autor: UCC Professions Hojskolen (Dania) via TES Guide
Link: http://www.tesguide.eu/tool-method/fire-design.htm