Studia Przypadków

Metoda opisu i prezentacji na forum studiów przypadków opracowanych na podstawie rzeczywistych doświadczeń lokalnych przedsiębiorców (case studies w stylu harvardzkim). Koncentracja na zarządzaniu zmianą. Uczniowie samodzielnie lub w grupach przeprowadzają wywiady i opisują wyzwanie, przed jakim stanął wybrany przedsiębiorca, oraz wprowadzone przez niego zmiany, które doprowadziły do pomyślnego rozwiązania problemu. Jako element motywacyjny: możliwość publikacji wybranych studiów przypadku za zgodą opisywanych przedsiębiorców.

Warunki wykorzystania

Nauczanie przedsiębiorczości w ramach przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub przedmiotu uzupełniającego ekonomia w praktyce, w czasie godzin wychowawczych bądź zajęć pozalekcyjnych.

Udział kadry i zasoby

Bezwarunkowe: Udział nauczyciela przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce, wychowawcy lub opiekuna. Dostępność przedsiębiorców chętnych podzielić się z uczniami swoim doświadczeniem.

Efekty uczenia

 

  • Poszerzenie wiedzy nt. mikroekonomii.
  • Zrozumienie zasad zarządzania zmianą.
  • Zrozumienie wpływu mechanizmów rynkowych na efekty działania firmy.
  • Zrozumienie problemów dot. zarządzania firmą.
  • Rozwój umiejętności wyszukiwania i krytycznej oceny informacji.
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych.
  • Rozwój umiejętności prezentacji.

Ocena efektów

Ocena efektów pracy uczniów w postaci opracowanych raportów i prezentacji studiów przypadków.

Autor: Szkoła „Żagle”
Link: Informacje na stronie projektu