Studia Przypadków
Metoda opisu i prezentacji na forum studiów przypadków opracowanych na podstawie rzeczywistych doświadczeń lokalnych przedsiębiorców (case studies w stylu harvardzkim). Koncentracja na zarządzaniu zmianą. Uczniowie samodzielnie lub w grupach przeprowadzają wywiady i opisują wyzwanie, przed jakim stanął wybrany przedsiębiorca, oraz wprowadzone przez niego zmiany, które doprowadziły do pomyślnego rozwiązania problemu. Jako element motywacyjny: możliwość publikacji wybranych studiów przypadku za zgodą opisywanych przedsiębiorców.
Warunki wykorzystania
Nauczanie przedsiębiorczości w ramach przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub przedmiotu uzupełniającego ekonomia w praktyce, w czasie godzin wychowawczych bądź zajęć pozalekcyjnych.
Udział kadry i zasoby
Bezwarunkowe: Udział nauczyciela przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce, wychowawcy lub opiekuna. Dostępność przedsiębiorców chętnych podzielić się z uczniami swoim doświadczeniem.
Efekty uczenia
- Poszerzenie wiedzy nt. mikroekonomii.
- Zrozumienie zasad zarządzania zmianą.
- Zrozumienie wpływu mechanizmów rynkowych na efekty działania firmy.
- Zrozumienie problemów dot. zarządzania firmą.
- Rozwój umiejętności wyszukiwania i krytycznej oceny informacji.
- Rozwój umiejętności komunikacyjnych.
- Rozwój umiejętności prezentacji.
Ocena efektów
Ocena efektów pracy uczniów w postaci opracowanych raportów i prezentacji studiów przypadków.
Autor: Szkoła „Żagle”
Link: Informacje na stronie projektu