Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /przedsiebiorczosc/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 5014
Poziomy Nauczania | Przedsiębiorczy w szkole i w życiu

Poznajemy Lokalną Florę

Metoda realizacji złożonego zadania przy współpracy uczniów z różnych grup wiekowych. Proces nauczania przebiega według schematu: Wybór określonej rośliny z lokalnej flory przez uczniów. Samodzielne pozyskanie informacji na temat wybranej rośliny. Prezentacja zdobytej...

czytaj dalej

Kula Śniegowa

Metoda rozwijająca umiejętności pracy grupowej. Opiera się na stopniowym przechodzeniu od pracy indywidualnej do pracy w dużej grupie. Uczniowie opracowują przydzielone im zagadnienie. Początkowo każdy uczeń indywidualnie odnajduje informacje na zadany temat (np....

czytaj dalej

Bajeczka z Kubeczka

Metoda stymulacji kreatywności i rozwiązywania problemów. Prowadzona w grupach. Opiera się na losowaniu karteczek z hasłami z trzech kubków: sytuacji, postaci oraz miejsca akcji. Na podstawie wylosowanych haseł uczniowie układają swoje historie. Treść haseł wymyślana...

czytaj dalej

Pogadanki Zawodowe

Metoda bazująca na współpracy z pracodawcami: przedsiębiorstwami prywatnymi, podmiotami publicznymi, organizacjami pozarządowymi i podmiotami ekonomii społecznej (mogą być to organizacje zatrudniające rodziców dzieci) w celu prezentacji charakterystyki określonych...

czytaj dalej

Bezpieczne Wędrówki od Grosika do Złotówki

Dziesięciomiesięczny program zajęć, którego treści są zgodne z wymaganiami podstawy programowej, obejmujący wszystkie rodzaje edukacji: polonistyczną, matematyczną, przyrodniczo-zdrowotną, społeczno-etyczną, muzyczno-ruchową, plastyczno-techniczną. Program opiera się...

czytaj dalej

Poznajemy Lokalną Florę

Metoda realizacji złożonego zadania przy współpracy uczniów z różnych grup wiekowych. Proces nauczania przebiega według schematu: Wybór określonej rośliny z lokalnej flory przez uczniów. Samodzielne pozyskanie informacji na temat wybranej rośliny. Prezentacja zdobytej...

czytaj dalej

Podziel się Wiedzą!

Metoda do zaadaptowania w procesie uczenia różnych przedmiotów. Polega na przyswojeniu fragmentu wiedzy przez każdego ucznia, a następnie wzajemnego uczenia się od siebie. Nauka przebiega według prostego schematu: Podział uczniów na 2–4 osobowe grupy, w których każdy...

czytaj dalej

Kula Śniegowa

Metoda rozwijająca umiejętności pracy grupowej. Opiera się na stopniowym przechodzeniu od pracy indywidualnej do pracy w dużej grupie. Uczniowie opracowują przydzielone im zagadnienie. Początkowo każdy uczeń indywidualnie odnajduje informacje na zadany temat (np....

czytaj dalej

Wizualizacja Własnej Przyszłości

Metoda polegająca na wizualizacji i opisie własnej przyszłości w odpowiedzi na stymulujące pytania nauczyciela (szczegółowy opis metod dostępny na stronie projektu). Metoda ma na celu skłonienie uczniów do wstępnego planowania własnej przyszłości i określenia kroków,...

czytaj dalej

Pogadanki Zawodowe

Metoda bazująca na współpracy z pracodawcami: przedsiębiorstwami prywatnymi, podmiotami publicznymi, organizacjami pozarządowymi i podmiotami ekonomii społecznej (mogą być to organizacje zatrudniające rodziców dzieci) w celu prezentacji charakterystyki określonych...

czytaj dalej

Podziel się Wiedzą!

Metoda do zaadaptowania w procesie uczenia różnych przedmiotów. Polega na przyswojeniu fragmentu wiedzy przez każdego ucznia, a następnie wzajemnego uczenia się od siebie. Nauka przebiega według prostego schematu: Podział uczniów na 2–4 osobowe grupy, w których każdy...

czytaj dalej

Kula Śniegowa

Metoda rozwijająca umiejętności pracy grupowej. Opiera się na stopniowym przechodzeniu od pracy indywidualnej do pracy w dużej grupie. Uczniowie opracowują przydzielone im zagadnienie. Początkowo każdy uczeń indywidualnie odnajduje informacje na zadany temat (np....

czytaj dalej

Gazeta z Przyszłości

Metoda opierająca się na przygotowaniu przez uczniów gazety lub bloga z wiadomościami z wybranego dnia z przyszłości (np. 31 stycznia 2030 r.). Na lekcji omawiane są przygotowane przez uczniów materiały pod kątem ich wewnętrznej spójności oraz ciągów...

czytaj dalej

Wizualizacja Własnej Przyszłości

Metoda polegająca na wizualizacji i opisie własnej przyszłości w odpowiedzi na stymulujące pytania nauczyciela (szczegółowy opis metod dostępny na stronie projektu). Metoda ma na celu skłonienie uczniów do wstępnego planowania własnej przyszłości i określenia kroków,...

czytaj dalej

Czy tylko Wróżki znają Przyszłość?

Kompletny scenariusz lekcji kształtującej umiejętność świadomego podejmowania decyzji z wykorzystaniem metod dyskusyjnych z naciskiem na aktywizację mniej śmiałych uczniów, drzewa decyzyjnego oraz podejścia scenariuszowego. Dołączone materiały multimedialne: gra...

czytaj dalej

Podziel się Wiedzą!

Metoda do zaadaptowania w procesie uczenia różnych przedmiotów. Polega na przyswojeniu fragmentu wiedzy przez każdego ucznia, a następnie wzajemnego uczenia się od siebie. Nauka przebiega według prostego schematu: Podział uczniów na 2–4 osobowe grupy, w których każdy...

czytaj dalej

Gazeta z Przyszłości

Metoda opierająca się na przygotowaniu przez uczniów gazety lub bloga z wiadomościami z wybranego dnia z przyszłości (np. 31 stycznia 2030 r.). Na lekcji omawiane są przygotowane przez uczniów materiały pod kątem ich wewnętrznej spójności oraz ciągów...

czytaj dalej

Wizualizacja Własnej Przyszłości

Metoda polegająca na wizualizacji i opisie własnej przyszłości w odpowiedzi na stymulujące pytania nauczyciela (szczegółowy opis metod dostępny na stronie projektu). Metoda ma na celu skłonienie uczniów do wstępnego planowania własnej przyszłości i określenia kroków,...

czytaj dalej

Czy tylko Wróżki znają Przyszłość?

Kompletny scenariusz lekcji kształtującej umiejętność świadomego podejmowania decyzji z wykorzystaniem metod dyskusyjnych z naciskiem na aktywizację mniej śmiałych uczniów, drzewa decyzyjnego oraz podejścia scenariuszowego. Dołączone materiały multimedialne: gra...

czytaj dalej

Analiza Ukrytych Założeń

Metoda opiera się na prowadzeniu ustrukturalizowanej dyskusji na temat ukrytych założeń leżących u podstaw wybranych decyzji politycznych oraz ich spodziewanych skutków. W oryginalnym ujęciu metody uczniowie dyskutują założenia i skutki wprowadzenia zmian w prawie...

czytaj dalej

Partner Merytoryczny

Główny Partner

Lider Projektu

Patronat Projektu