Klasowe Targi Pracy

Metoda opierająca się na przygotowaniu przez uczniów ogłoszeń o pracę skierowanych do innych uczniów oraz odpowiedzi na ogłoszenia kolegów.

Uczniowie w toku zajęć formułują ogłoszenia, w których zgłaszają zapotrzebowanie na określonych pracowników
do realizacji wybranych zadań. Następnie przygotowują CV w odpowiedzi na wybrane ogłoszenia przygotowane
przez swoich kolegów. Przedstawiają w nich swoje dotychczasowe osiągnięcia (szkolne i pozaszkolne) oraz te predyspozycje i umiejętności, które odpowiadają wymogom danego ogłoszenia.

Warunki wykorzystania

Nauczanie w toku lekcji języka polskiego lub godziny wychowawczej.

Udział kadry i zasoby

Bezwarunkowe: Udział nauczyciela lub wychowawcy. Papier i materiały piśmiennicze.
Opcjonalne: Dostęp do komputerów wyposażonych w edytor tekstu i drukarkę.

Efekty uczenia

  • Świadomość własnych predyspozycji.
  • Umiejętność formułowania odpowiednich wymagań wobec innych osób.
  • Umiejętność prezentacji własnych kompetencji.
  • Znajomość zasad pisania ogłoszeń o pracę.
  • Znajomość zasad tworzenia życiorysu zawodowego.

Ocena efektów

Obserwacja przebiegu zajęć oraz ocena ich efektów.

Autor: Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Sochaczewie
(Małgorzata Adamczyk)
Link: Informacje na stronie projektu